۷ آنتی بیوتیک طبیعی را بشناسید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 26 / 10 / 1393
بازدید : 401
نویسنده : sharef zadeh

 با نزدیک شدن به فصل پاییز و زمستان، پیش بینی هایی مبنی بر هجوم دوباره ی بیماری هایی هم چون آنفلانزای خوکی انتظار می رود. این موضوع بسیار مهم است که بدانید چیزهای کوچک می توانند تفاوت های بزرگ ایجاد کرده که به حفظ و سلامت بدن شما و اطرافیان، کمک فراوانی می کند.

به عنوان مثال به جای سرفه یا عطسه کردن میان دستانتان، این کار را بر روی آستین خود انجام دهید. این عمل مانع از انتشار ویروس در هوا می شود. شستن مرتب دست ها در هنگام مریضی و استفاده از ضدعفونی کننده های آنتی باکتریال برای کشتن میکروب های دست، بسیار حائز اهمیت است.

اما صبر کنید… اگر به این شوینده ها دسترسی نداشتید چه؟ مسئله ای نیست. به جای استفاده از پاک کننده های شیمیایی که به بدن و محیط زیست آسیب می رسانند، می توانید از آنتی باکتریال های طبیعی که مادر طبیعت به شما هدیه داده بهره برید:

۱- روغن نارگیل:
نتایج تحقیقات حاکی از آن است که روغن نارگیل می تواند اثرات ضد ویروسی و ضد باکتریایی داشته باشد. به اعتقاد دکتر ورمن ام، مونولارین موجود در روغن نارگیل به حفاظت، مرطوب نگه داشتن دست ها و جلوگیری ازگسترش ویروس ها کمک می کند.

۲- لیمو:
فشردن لیمو، گرین فروت و سایر مرکبات بر روی دست باعث می گردد تا این افشره همانند یک ضدعفونی کننده عمل کند. لیمو خاصیت مقابله با اکثر باکتری ها و عفونت های قارچی، چه داخل بدن و چه نواحی پوستی، دارد. این میوه از طریق تماس مستقیم و یا تحریک سیستم عصبی اقدام به کشتن میکروب ها می کند.

۳- سیر:
سیر مجموعه ای از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی برای افزایش سیستم ایمنی بدن است که به هنگام تهاجم میکروب ها، قادر به غیرفعال کردن عفونت های باکتریایی، ویروسی و حتی قارچی است.
اعتقاد بر این است که خاصیت تأثیرگذاری سیر خام به اندازه ی نئوسپرین می باشد. نوشیدن آب سیر یا مقدار کمی از سیر خام کوبیده شده سبب افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن می گردد و یا مالیدن آن بر روی پوست موجب رفع اثرات قارچی می شود.

۴- هویج:
هویج سرشار از بتاکاروتن، ماده ای مغذی برای تقویت سیستم ایمنی بدن توسط افزایش تولید سلول T برای مبارزه با عفونت، می باشد.

۵- عسل:
در فرهنگ های باستانی سراسر جهان، از عسل به عنوان یک درمان طولانی ضد باکتریایی قبل از ساخت انواع آنتی بیوتیک های صنعتی، برای التیام انواع زخم ها و درمان بیماری ها مورد استفاده قرار می گرفت. عسل حاوی آنزیم ضد میکروبی بوده که موجب رها کردن هیدروژن پراکسید شده و مانع از رشد برخی باکتری ها می گردد. در طب سنتی چین از عسل طبیعی برای هماهنگ کردن عملکردهای کبد، خنثی کرده سموم بدن و تسکین درداستفاده می شود. هم چنین خواص ضد باکتریایی آن در درمان زخم معده بسیار مؤثر است.

۶- کلم:
مدت های مدیدی است که اعضای خانواده ی کلم شامل کلم بروکلی، کلم پیچ، گل کلم و کلم بروکسل به عنوان داروهای شفابخش به رسمیت شناخته شده اند. یکی از تأثیرات شفابخش آن مبارزه با سرطان است. یکی دیگر از تأثیرات درمانی آن وجود سرشار ویتامین C (آنتی بیوتیکی طبیعی) در آن بوده به طوری که یک لیوان آب کلم، ۷۵% از نیازهای روزانه ی یک فرد بالغ به ویتامین ها را برآورده می کند. آب کلم برای درمان زخم معده نیز بسیار توصیه می شود. به مدت دو هفته، نصف فنجان آب کلم را روزانه ۲ یا ۳ بار بین وعده های غذایی بنوشید.

۷- غذاهای تخمیر شده:
امروزه اکثر پزشکان توصیه می کنند برای درمان آنتی بیوتیکی می توان با گرفتن پروبیوتیک ها، باکتری های خوب (میکروفلورها)، به عملکرد سیستم گوارشی کمک کرد.
تحقیقات حاکی از آن است خوردن سبزیجات تخمیر شده مملو از میکروارگانیسم بوده که این خود سبب افزایش تأثیر دارویی آن در مقایسه با کپسولی است که از فروشگاه مواد غذایی بهداشتی خریداری می کنید. ترشی کلم، ترشی خام، سبزیجات آب پزشده با سرکه و سبزیجات پرورده (همانند زیتون پرورده) تماماً در روده تولید پروبیوتیک می کنند. برای شروع، روزانه چند قاشق از این مواد را مورد استفاده قرار دهید.

 




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 181
بازدید دیروز : 225
بازدید هفته : 879
بازدید ماه : 2502
بازدید کل : 1079163
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com